رایزنی یونیسف و طالبان پیرامون واگذاری برنامه‌های آموزشی در افغانستان

یونیسف، صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای کودکان اعلام کرد، مقامات این نهاد در حال بررسی و گفتگو با طالبان در مورد تحویل پروژه‌های آموزشی خود مطابق با زمان‌بندی و اقدامات عملی به طالبان هستند.

یونیسف گفته است، تضمین‌هایی از وزارت معارف طالبان دریافت کرده که صنوف درسی در نقاط مختلف افغانستان که بیش از ۵۰۰ هزار شاگرد در آن‌ها تحصیل می‌کنند در جریان این مذاکرات ادامه خواهند داشت.

سامانتا مورت، سخنگوی یونیسف در افغانستان اعلام کرده که گفتگوها بین یونیسف و وزارت معارف طالبان در حال حاضر به صورت سازنده ادامه دارد و سرپرست وزارت معارف طالبان در جریان این گفتگوها تعهد کرده که درس‌ها در همه صنوف درسی ادامه پیدا کند.

خانم مورت افزود، این تعهد برای کاهش متاثر شدن آموزش کودکان اهمیت دارد و لازم است تحویل دهی صنوف درسی به سازمان‌های غیرحکومتی به صورت راهبردی و با برنامه‌ریزی جامع انجام شود.

طالبان در دوران حکومت خود در دو سال گذشته محدودیت‌های فراوانی را بر فعالیت‌های زنان در افغانستان اعمال کرده و آن‌ها را از شرکت در فعالیت‌های اجتماعی، حضور در دفاتر دولتی و سازمان‌های غیرحکومتی، ورود به مکتب و دانشگاه‌ها و حتی حق حضور در فضاهای عمومی محروم کرده است.

بیشتر بخوانید:

 

افغانستانطالبان
نظرات (0)
افزودن نظر