درخواست صدها خبرنگار از سازمان ملل برای تحریم مقامات سرکوبگر طالبان

سازمان حمایت از خبرنگاران افغانستان با ارسال نامه‌ای بلند بالا به دبیرکل سازمان ملل متحد از او خواسته تا مقامات سرکوبگر طالبان و مقامات ارشد این گروه را تحریم کنند.

در این نامه سرگشاده که در آن به وضعیت وخیم گردش اطلاعات در افغانستان اشاره شده و تاکید گشته که تمامی دستاوردهای ۲۰ ساله این کشور نابود شده، دستکم ۶۰۰ خبرنگار امضای خود را ثبت کرده‌اند.

این خبرنگاران گفته‌اند، تمامی دستاوردها در داخل افغانستان از بین رفته و بیکاری، فقر، ترس از مرگ و ترس از سخن امان مردم را بریده است.

این سازمان در نامه خود اذعان کرده است، از زمانی که طالبان قدرت را در افغانستان به دست گرفته‌اند، بیشتر از ۶۰ فیصد از رسانه‌های کشور تعطیل شده‌اند، شمار زیادی از خبرنگاران تبعید گشته و افرادی که باقی مانده‌اند نیز در شرایط بسیار بد شغلی و امنیتی هستند.

در ادامه این نامه با اشاره به بازداشت دستکم ۱۱۵ خبرنگار طی یک سال گذشته، از تعامل سازنده با طالبان به عنوان گروهی که از دیروز جزو خطرناک‌ترین گروه‌های تروریستی جهان محسوب می‌شد انتقاد شده است.

این در حالی است که چندین کشور از جمله روسیه، چین و پاکستان بدون در نظر گرفتن ظلم و ستمی که طالبان بر مردم افغانستان کرده و در حال حاضر نیز با فرمان‌های محدودکننده این فرایند را ادامه می‌دهد برای این گروه در سازمان ملل لابی‌گری می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

 

خبرنگارطالبان
نظرات (0)
افزودن نظر