درخواست انجمن زنان رهبر افغانستان برای مسدودسازی دفتر سیاسی طالبان در قطر

انجمن زنان رهبر افغانستان با انتشار بیانیه‌ای، ضمن محکوم ساختن کار و تحصیل زنان از سوی طالبان در افغانستان، ‌از جامعه جهانی خواست تا دفتر سیاسی این گروه را در قطر مسدود سازد.

این انجمن در ادامه بیانیه خود خواسته است تا ضمایم پنهان معاهده دوحه که میان طالبان و آمریکا به امضا رسیده منتشر شود، چرا که مردم افغانستان حق دارند بدانند که چه تصمیمی برای زندگی آن‌ها گرفته شده است.

این انجمن همچنین از موسسات غیردولتی داخلی و خارجی در افغانستان خواسته تا خلاف دستور طالبان عمل کنند و به حکم این گروه مبنی بر ممنوعیت فعالیت زنان در این موسسات توجه نکنند.

در عین حال، زنان رهبر افغانستان تاکید ورزیده‌اند که محدودیت طالبان علیه زنان باید به عنوان جنایت علیه بشریت شناخته شود، عدالت انتقالی تطبیق شود و همچنین طالبان و اعضای خانواده آن‌ها از امارات، قطر و عربستان اخراج شوند.

از دیگر خواسته‌های این انجمن، تشکیل دولت موقت زیر نظر سازمان ملل متحد، بسته شدن حساب‌های کاربری طالبان در رسانه‌های اجتماعی، توقف حمایت مالی از این گروه و وقع تحریم‌های بیشتر علیه اعضای آن است.

این در حالی است که طالبان بدون توجه به خواسته‌های جهانی مبنی بر لغو محدودیت علیه دختران و زنان در دانشگاه‌ها و موسسات غیردولتی داخلی و خارجی گفته است که دین در افغانستان از همه چیز مهم‌تر است و برای آن هیچ پاسخی به جهان نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید:

افغانستانزنانطالبانقطر
نظرات (0)
افزودن نظر