خلیل‌زاد هشدار داد: ممنوعیت کار زنان در افغانستان کمک‌های ضروری را ناممکن می‌کند

زلمی خلیل‌زاد، نماینده پیشین دولت آمریکا در امور افغانستان در واکنش به ممنوعیت فعالیت زنان در نهادهای غیردولتی داخلی و خارجی گفت، این امر باعث می‌شود تا کمک‌های ضروری به افغانستان ناممکن شود.

آقای خلیل‌زاد هشدار داد، سازمان‌های غیردولتی شرکای کلیدی در توزیع کمک‌های خارجی هستند و عدم فعالیت زنان در این سازمان‌ها چالش‌های بسیاری را در مسیر کمک‌رسانی به وجود می‌آورد.

او در ادامه افزود، بسیاری از زنانی که در سازمان‌ها و نهادهای غیردولتی داخلی و خارجی فعالیت می‌کنند نان‌آور خانواده خود هستند و توقف فعالیت آن‌ها به این معنا است که طالبان خواسته‌های مردم افغانستان را نادیده می‌گیرند و به رفاه مردم اهمیت نمی‌دهد.

نماینده پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان که از سوی بسیاری از افغان‌ها به عنوان مسوول اصلی سرنگونی کابل شناخته می‌شود در اظهارات خود به گفته‌های یکی از علمای سرشناس هرات اشاره کرد که خواستار تجدید نظر پیرامون این تصمیم شده است.

این در حالی است که طالبان پس از انتشار فرمان ممنوعیت تحصیل دختران در دانشگاه‌های کشور، طی مکتوبی جداگانه حضور آن‌ها در نهادهای غیردولتی را نیز ممنوع اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید:

افغانستانخلیلزادزنان
نظرات (0)
افزودن نظر