حمدالله محب: نظام سیاسی آینده افغانستان نظام همه مردم است

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری افغانستان در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است که در نظام سیاسی آینده افغانستان تمامی طرف‌ها سهم خواهند داشت.

 

آقای محب که شب گذشته در کنفرانسی با عنوان «راه‌حل چالش‌های آسیای میانه» در بحرین سخن می‌گفت اذعان کرد که دولت افغانستان در حال گفت‌وگو با پیکارجویان طالب برای یافتن راه‌های شمولیت این گروه در نظام است.

مشاور امنیت ملی پیرامون چگونگی تعیین نام سیاسی افغانستان جزئیاتی عنوان نکرد، اما پیش از این روی حفظ نظام جمهوری اسلامی تاکید ورزیده بود.

در عین حال، پیکارجویان طالب روی امارت اسلامی تاکید دارند و سخنگوی این گروه در محافل با اشاره به اینکه بحث روی نظام سیاسی تا هنوز زودهنگام است، اما بر لزوم اسلامیت و ملی‌گرایی آن تاکید کرده بود.

این اظهارات در حالی بیان شده که رسیدن به توافق اولیه میان طرف‌های مذاکره کننده و خروج بخش چشمگیری از نظامیان آمریکایی از افغانستان، از جمله خبرهای داغ این روزهای افغانستان هستند.

بیشتر بخوانید:

افغانستان خبرافغانستان خبر امروزپیکارجویان طالبانحمدالله محبخبر افغانستانخروج نیروهای نظامی آمریکامذاکرات صلحمشاور امنیت ملی افغانستاننظام جمهورینظام جمهوری اسلامی افغانستاننظام سياسي افغانستاننظام سیاسی افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر