جبهه مقاومت: وزیرستان‌سازی شمال، آخرین ضربه به همزیستی افغان‌ها است

جبهه مقاومت ملی می‌گوید، طالبان مطابق با یک پیمان ننگین با دولت پاکستان و شماری از کشورهای دیگر در تلاش است تا هزاران دهشت‌افگن را به مناطق شمالی افغانستان منتقل کند و این کشور را به وزیرستان تبدیل سازد.

به باور اعضای جبهه مقاومت، این اقدام طالبان آخرین ضربه به همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام در افغانستان در نظر گرفته می‌شود.

جبهه مقاومت ملی افغانستان در اعلامیه امروز خود تاکید ورزید که این اقدام طالبان زنگ خطری به کشورهای همسایه و منطقه است و پروژه بی‌ثباتی در آسیای مرکزی، روسیه، ایران و چین را اجرا می‌کند.

در این اعلامیه آمده که طالبان در میان مردم افغانستان جایی ندارد و این جابجایی‌ها در خطوط مرزی افغانستان با هدف بی‌ثباتی منطقه و برهم زدن نظم سیاسی، اجتماعی و اقتصادی انجام می‌شود.

جبهه مقاومت طالبان را به ادامه جنایت‌های بی‌شمار طی دو سال گذشته متهم ساخته و گفته است که این گروه با اشغال و جابجایی متحدان تروریست خود همچون جنبش اسلامی ترکستان شرقی، حرکت اسلامی اوزبیکستان، جماعت اسلامی انصارالله، داعش، تحریک طالبان پاکستان و گروه‌های دیگر، حوزه تمدنی افغانستان را نابود می‌کند.

این اعلامیه در حالی صادر شده که مجاهد، سخنگوی طالبان هفته گذشته تایید کرد که این گروه طی توافقی با پاکستان تصمیم گرفته تا مهاجران وزیرستانی را به مناطق شمال افغانستان جابجا کند.

بیشتر بخوانید:

جبهه مقاومتوزیرستان‌
نظرات (0)
افزودن نظر