تلفات تلخ جنگ بر کودکان افغان در شش ماه اول سال جاری میلادی

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان اعلام کرده است که در جریان شش ماه ابتدایی سال ۲۰۲۰، دستکم ۶۳۰ هزار کودک از تلفات جنگ در این کشور متاثر شده‌اند.

 

در اعلامیه کمیسیون حقوق بشر آمده است که کودکان اصلی‌ترین قربانیان جنگ افغانستان هستند و در شش ماه گذشته، جنگ ۲۲۵ کشته و ۴۰۵ زخمی برای این قشر به همراه داشته است.

کمیسیون حقوق بشر در اعلامیه خود وارد ساختن تلفات به غیرنظامیان را جنایت جنگی خوانده و اذعان کرده که ممکن است این تلفات به مراتب از اعداد رسمی هم بالاتر باشند.

این در حالی است که بارها دولت افغانستان و جامعه جهانی از پیکارجویان طالب خواسته‌اند که برای کاهش تلفات غیرنظامیان آتش‌بس بشردوستانه را بپذیرند، اما این گروه تاکنون موافقت نکرده است.

قابل یادآوری است که مذاکرات بین‌الافغانی پس از کش و قوس‌های فراوان در دوحه برگزار شده و هیئت‌های مذاکره کننده پس از ۸۰ روز توانستند بر سر اصول اولیه مذاکرات به توافق برسند.

بیشتر بخوانید:

آمار تلفات جنگ افغانستانآمار تلفات جنگ در افغانستانتلفات جنگ افغانستانتلفات جنگ در افغانستانتلفات کودکانتلفات ملکی در جنگ افغانستانحقوق بشر افغانستانخبر افغانستانخبر افغانستان جدیدخبر افغانستان جدید امروزقربانیان جنگقربانیان جنگ در افغانستانکمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستانمذاکرات بین الافغانی
نظرات (0)
افزودن نظر