بی‌باوری مردم افغانستان به نظام بانکداری طالبان؛ وعده‌های بانک طالبان عملی نمی‌شود

همزمان با اعلام تصمیم بانک مرکزی طالبان مبنی بر افزایش سقف برداشت سپرده از بانک‌ها، شماری از شهروندان می‌گویند که بانک‌های خصوصی به این تصمیم طالبان عمل نمی‌کنند.

بانک مرکزی طالبان پیشتر اعلام کرده بود که سقف برداشت پول از بانک‌ها را از ۲۰ هزار افغانی به ۵۰ هزار افغانی افزایش داده است.

افزون بر این، طالبان گفته بود که شهروندان می‌توانند حساب‌های جدیدی برای خود افتتاح کنند، چرا که برای حساب‌های جدید هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد.

با وجود تلاش طالبان برای ترغیب شهروندان افغان به افتتاح حساب، بسیاری از مردم می‌گویند، ایستادن در صف‌های طولانی آن‌ها را نسبت به نظام بانکداری در افغانستان به شدت بی‌باور کرده است.

در عین حال، شمار دیگری از شهروندان به تبلیغات طالبان برای افتتاح حساب در بانک‌ها واکنش نشان داده و می‌گویند، از زمانی که این گروه روی کار آمده و قدرت را در کشور به دست گرفته است، بیکاری به اوج خود رسیده و بسیاری از مردم توان خرید را ندارند.

این افراد می‌گویند، زمانی که کار نیست و مردم درآمد مناسبی ندارند، پولی برای پس‌انداز و افتتاح حساب در بانک‌ها ندارند، در نتیجه طالبان باید در ابتدا زمینه کار را در کشور فراهم کنند.

این در حالی است که طالبان با اعمال سیاست‌های افراطی علیه زنان باعث شده‌اند تا تمام زنان از کار بیکار شده و وضعیت اقتصادی کشور نیز در حالت بسیار بحرانی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

بانک مرکزی طالبان
نظرات (0)
افزودن نظر