بهانه محکم آمریکا برای انتقاد از چین؛ حبس اویغورها ارتباطی با تروریسم ندارد

وزارت خارجه آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود، عملکردهای دولت چین در مواجهه با اقلیت مسلمانان اویغور این کشور را به باد انتقاد کرده و آن را مصداق بارز نقض حقوق بشر نامیده است.

 

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرده است که سیاست‌های دولت چین علیه مسلمانان اویغور که از تبت تا منطقه خودمختار سین کیانگ ادامه دارد،‌ ارتباطی با تروریسم ندارد.

این در حالی است که بیش از یک میلیون مسلمان اویغور به اتهام افراط‌گرایی دینی در کمپ‌ها بازپروری حبس شده‌اند و دولت چین اجازه بازدید از این کمپ‌ها را به هیچ نهاد حقوق بشری نمی‌دهد.

این در حالی است که به باور سازمان دیده‌بان حقوق بشر، این افراد بدون هیچگونه روند قضایی و بازخواستی در زندان‌های اجباری به سر می‌برند.

 

بیشتر بخوانید:

 

پارلمان اروپاترکستانترکستان شرقیتروریزمچینحقوق بشرحقوق بشر افغانستاندانشمنداندولت چینروشنفکرانسازمان عفو بين المللسازمان عفو بین المللسازمان مللسازمان ملل متحدسیاست چینسیاست کشور چینسین کیانگسین کیانگ اویغورسین کیانگ چینمايک پمپئومایک پمپئومسلمان اویغورمسلمانان اویغورمسلمانان اویغور در چینمسلمانان اویغور هامسلمانان چین اویغورورزشکارانوزير خارجه آمريكاوزیر خارجه آمریکا
نظرات (0)
افزودن نظر