بازداشت‌های خودسرانه طالبان ادامه دارد؛‌ یک فعال مدنی در بدخشان بازداشت شد

منابع محلی در بدخشان اعلام کرده‌اند که طالبان یک فعال مدنی به نام محمد یاسین عثمانی را در شهر فیض آباد بازداشت کرده‌اند.

منابع نزدیک به خانواده آقای عثمانی می‌گویند، این فعال مدنی در جریان بازداشت و بازجویی از سوی نیروهای استخباراتی طالبان به شدت شکنجه شده است.

محمد یاسین ۳۴ ساله روز پنجشنبه هفته گذشته بازداشت شده و به جای نامعلومی از سوی نیروهای استخباراتی طالبان انتقال یافته و تنها توانسته در یک تماس کوتاه بگوید که از سوی گروه طالبان بازداشت شده است.

با این حال، منابع محلی تاکید ورزیده‌اند که خانواده آقای عثمانی در جریان چهار روز گذشته به صورت مداوم در تلاش هستند تا اثری از او بیابند و یا با او ارتباط برقرار کنند، اما تلاش‌های آن‌ها به نتیجه‌ای نرسیده است.

افزون بر این،‌گفته شده که اعضای خانواده این فعال مدنی به نزدیک‌ترین اداره امنیتی طالبان مراجعه کرده‌اند تا از وضعیت او مطلع شوند، اما نیروهای طالبان در این ادارات با بدرفتاری و بی احترامی آن‌ها را بیرون کرده و هیچ جزئیاتی پیرامون وضعیت صحی و اتهامات او نمی‌دهند.

این در حالی است که طالبان در جریان یک سال گذشته برای ایجاد رعب و وحشت برای متقدین خود، تمامی صداهای انتقادی فعالان مدنی را با بازداشت، ‌شکنجه و آزادی مشروط خاموش کرده است.

بیشتر بخوانید:

بدخشانطالبان
نظرات (0)
افزودن نظر