ایالات متحده برنامه پناهندگی جدیدی را برای افغان ها راه اندازی می کند

رویترز گزارش کرده است که یک مقام دولتی ایالات متحده و دو منبع آگاه روز یکشنبه گفته اند که جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده برنامه جدیدی را برای اسکان برخی از افغان ها به عنوان پناهنده در ایالات متحده آغاز خواهد کرد.

 

این سه منبع که نخواستند نامی از آنها گرفته شود گفته اند، انتظار می رود وزارت امور خارجه ایالات متحده امروز راه اندازی برنامه موسوم به “اولویت دو” را اعلام کند.

این مقام دولتی گفته است برنامه جدید افغان هایی را که در پروژه های تحت حمایت ایالات متحده و برای نهاد های غیردولتی و رسانه های مستقر در آمریکا کار کرده اند، تحت پوشش قرار می دهد.

این افغان ها واجد شرایط دریافت ویزای ویژه مهاجرت (SIV) نیستند که مترجمان و سایر افرادی را که برای دولت ایالات متحده کار می کردند و خانواده های آنها را پوشش می دهد.

یکی از منابع دولتی مذکور به رویترز گفته، این برنامه جدید برای افغان ها متفاوت از برنامه پناهندگی “اولویت دو” برای عراقی ها است که به حالت تعلیق درآمده است.

این مقام دولت آمریکا افزود برای برنامه جدید متقاضیان باید توسط نهادهای آمریکایی، مقامات ارشد آمریکایی، نهادهای غیردولتی یا رسانه ها ارجاع داده شوند.

این مقام دولتی همچنان افزود که تفاوت اصلی این برنامه با برنامه عراق در این است که عراقی ها می توانند مستقیما و بدون ارجاع درخواست پناهندگی کنند.

بیشتر بخوانید:

افغانایالاتایالات متحدهبایدنپناهندهجمهوردولترسانه‌رویترزعراقیغیردولتیگزارشمتحدهمنبع
نظرات (0)
افزودن نظر