افغانستان برابر کرونا لباس رزم تن کرد؛ اختصاص ۲۵ میلیون دالر برای مهار شیوع

ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده است که به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا یا (کووید-۱۹) در این کشور، مبلغ ۲۵ میلیون دالر اختصاص یافته است.

 

در نشست فوق‌العاده‌ای که به ریاست اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان انجام پذیرفت، وزارتخانه‌های صحت عامه، خارجه، مهاجرین، تجارت و شورای امنیت ملی موظف هستند که در برابر کرونا تمهیدات لازم را بگیرند.

آقای غنی در این نشست تاکید کرده است که به منظور مبارزه با انتشار ویروس کرونا در افغانستان، وزارتخانه‌های مذکور با سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای هماهنگی کامل داشته باشند.

رییس جمهور در ادامه وزارت مالیه را مسوول پرداخت این مبلغ عنوان کرده و تصریح کرده است که ۱۵ میلیون دالر برای تمهیدات مراقبتی پرداخت و ده میلیون دالر هم به صورت رزروی در نظر گرفته شود.

این در حالی است که نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در ولایت هرات افغانستان به ثبت رسیده و زنگ هشدار را برای ارگ به صدا در آورده است.

بیشتر بخوانید:

اخبار افغانستاناخبار جدید افغانستان امروزاخبار جدید افغانستان هراتاشرف غنیافغانستانرئیس جمهوری افغانستانصحت عامهصحت عامه افغانستانوزارت مالیه افغانستانوزير ماليه افغانستانویروس کروناویروس کرونا اخبار جدیدویروس کرونا چیست
نظرات (0)
افزودن نظر