ارگ ریاست جمهوری پیکارجویان طالب را متهم به سوء استفاده می‌کند

صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده است که پیکارجویان طالب از نیت پاک دولت و مردم برای تامین صلح سوء استفاده کرده‌اند.

 

آقای صدیقی تاکید ورزیده است که دولت صادقانه برای صلح تلاش می‌کند اما حملات پیکارجویان طالب همچنان ادامه دارد و جنگی ناروا در میدان‌های نبرد دیده می‌شود.

وی در ادامه به روند رهاسازی زندانیان خطرناک پیکارجویان طالب اشاره کرده و افزود، این اقدام تاکنون در هیچ روند صلحی انجام نپذیرفته است.

موضع ارگ ریاست جمهوری افغانستان در حالی بیان می‌شود که پیکارجویان طالب حملات گسترده‌ای را در سرتاسر افغانستان از جمله در هلمند انجام داده‌اند که جان صدها نظامی و غیرنظامی را گرفته است.

در تازه‌ترین حمله نیز فرماندهی پلیس ولایت غور هدف یک موتر بمب نیرومند قرار گرفت و با وجود اینکه هیچ گروهی تاکنون مسوولیت این رویداد را عهده‌دار نشده، اما دولت پیکارجویان طالب را مسوول می‌داند.

بیشتر بخوانید:

ارگ رياست جمهوري افغانستانارگ ریاست جمهوریارگ ریاست جمهوری اسلامی افغانستانپیکارجویان طالبانحملات اخیر طالبانحملات انتحاری طالبان در افغانستانحملات طالبانخبر افغانستانخبر افغانستان جدیدخبر افغانستان جدید امروزخبر جدید غورخبر غورخبر غور افغانستانصدیق صدیقی
نظرات (0)
افزودن نظر