ادعای تحلیلگر مطرح آمریکایی؛ طالبان یکپارچه نیست

دیوید ریکو، تحلیلگر در انستیتیوت نیو لاینز برای راهبرد و سیاست در واشنگتن در تازه‌ترین گزارش خود نوشته است، طالبان گروه یکپارچه‌ای نیست و مفکوره‌های جناح‌های مختلف این گروه پیرامون زنان باعث شده تا فشار و محدودیت‌های بیشتری بر زنان افغانستان تحمیل شود.

آقای ریکو گفته است که در داخل گروه طالبان انگیزه‌های متفاوتی وجود دارد، بعضی از جناح‌ها بر این باور هستند که زنان باید به طور مشخص نقش محدودی در زندگی عامه داشته باشند و در اصل هیچ سهم یا نقشی برای زنان در جامعه نمی‌خواهند.

به باور آقای ریکو، نظریات این جناح تا حد زیادی به یک دیدگاه مشخص در فرهنگ پشتون‌ها و دیدگاه‌های مذهبی که خودشان تعبیر کرده‌اند تعلق دارد و این گروه به ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های زنان ادامه می‌دهند.

این تحلیلگر برجسته که پیشتر به عنوان نماینده سیاسی هیات یوناما در افغانستان نیز فعالیت داشت گفت، ماموریت یوناما برای فراهم کردن کمک‌های بشری به مردم در افغانستان اهمیت زیادی دارد، اما این نهاد برای امنیت کارمندان خود نمی‌تواند آشکارا از طالبان انتقاد کند.

این اظهارات در حالی بیان شده که طالبان از دو سال پیش تاکنون اعلام کرده‌اند که ممنوعیت تحصیل دختران در افغانستان موقتی است و در عین حال، هرگونه انتقاد جهانی از نبود گام‌های عملی را مداخله در امور افغان‌ها تلقی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

تحلیلگرطالبانواشنگتن
نظرات (0)
افزودن نظر