منابع محلی در ولایت قندهار گزارش دادهاند که روز شنبه (ششم سرطان) یک زن در حوزه دوم شهر قندهار، شوهر سابق خود را با یک قبضه تفنگچه به قتل رسانده است.
به گفته یک منبع محلی، این زن پس از این رویداد توسط نیروهای طالبان بازداشت شده و در بازجوییهای اولیه گفته است که شوهرش چند سال پیش او را طلاق داده بود، اما همچنان او را مورد آزار و اذیت قرار میداد.
بر اساس اطلاعات، این زن باشندهی اصلی شهر ترینکوت ولایت ارزگان بوده و شوهر سابق او ساکن منطقهی حیدرآباد ولایت هلمند میباشد.
گفتنی است که بیشتر زنان در افغانستان قربانی خشونت خانوادگی هستند. طالبان نهادهایی را که به خشونت علیه زنان رسیدگی میکردند، لغو کردهاند و زنان قربانی خشونت به نهادهای عدلی و قضایی دسترسی ندارند.
بیشتر بخوانید:

