منابع محلی در بدخشان میگویند که مسعود تیمور، فعال فرهنگی اوزبیک، روز جمعه (۲۹ جوزا) توسط استخبارات طالبان از شهر فیضآباد، مرکز این ولایت، بازداشت شده است.
به گفته منابع، آقای تیمور به دلیل «دفاع از هویت ترکتباران افغانستان» و حمایت از معترضان در ولایت هرات در شبکههای اجتماعی، بازداشت شده است و تا کنون هیچ اطلاعی از وضعیت او در دست نیست.
مسئولان محلی طالبان در بدخشان تا کنون درباره این بازداشت اظهار نظری نکردهاند.
گفتنی است که طالبان از زمان تسلط دوباره بر افغانستان، بارها جوانان و فعالان را به دلیل انتشار پستهای انتقادی در شبکههای اجتماعی بازداشت کردهاند.
بیشتر بخوانید:

