">
تلویزیون چکاد

همکاری کشورهای منطقه در پذیرش طالبان؛ اعتبارنامه طالبان در امارات هم پذیرفته شد اما با عنوان جمهوری

157

وزارت خارجه امارات اعلام کرد که سیف عبدالله الشامسی، معاون پروتکل این وزارتخانه، اعتبارنامه بدرالدین مولانا را به عنوان «سفیر جمهوری اسلامی افغانستان» پذیرفته است.

از سوی دیگر، وزارت خارجه طالبان نیز در اطلاعیه‌ای نوشت که مولوی بدرالدین حقانی، سفیر این گروه در امارات، اعتبارنامه خود را به وزارت امور خارجه این کشور تحویل داده است. بدرالدین مولانا پیش از این کاردار طالبان در سفارت افغانستان در ابوظبی بود و حالا مقام او به سفیر ارتقا یافته است.

امارات متحده عربی در این اقدام از واژه «امارت اسلامی» که طالبان حکومت خود را با آن می‌نامد، استفاده نکرده و به جای آن از عبارت «جمهوری اسلامی افغانستان» استفاده کرده است. وزارت خارجه امارات در اطلاعیه خود اعلام کرده که این اقدام در راستای گسترش روابط و همکاری‌های دوجانبه صورت گرفته است.

این در حالی است که بسیاری از کشورهای منطقه هنوز نماینده سیاسی طالبان را در سطح سفیر به رسمیت نشناخته‌اند و اکثر آن‌ها نمایندگان دیپلماتیک این گروه را تنها در سطح کاردار پذیرفته‌اند.

با این حال، در ماه‌های گذشته مقامات ارشد طالبان از جمله وزیر داخله و رییس شورای وزیران این گروه با مقامات امارات متحده عربی دیدار و در خصوص همکاری‌های دوجانبه گفتگو کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.