">
تلویزیون چکاد

سازمان ملل ۲۰۲۳ را مرگبارترین سال برای امدادگران در سراسر جهان عنوان کرد

90

سازمان ملل اعلام کرده است که سال ۲۰۲۳ میلادی، «مرگبارترین» سال برای امدادگران بوده است. دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه این سازمان به مناسبت روز جهانی بشردوستی گزارش داد که در این سال، ۲۸۰ امدادگر در ۳۳ کشور جهان کشته شده‌اند.

این سازمان هشدار داد که ممکن است سال ۲۰۲۴ برای امدادگران حتی مرگبارتر از سال گذشته باشد. براساس آمار منتشر شده، تنها تا هفتم آگوست سال جاری، ۱۷۲ امدادگر در سراسر جهان جان خود را از دست داده‌اند.

بیش از نیمی از کشته شدن امدادگران در سال ۲۰۲۳ در غزه رخ داده است. پس از آن، سودان، سودان جنوبی و یمن از دیگر کشورهایی هستند که بیشترین تلفات امدادگران را به خود اختصاص داده‌اند.

جویس مسویا، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، از صاحبان قدرت خواست تا برای پایان دادن به تخلفات علیه غیرنظامیان و معافیت از مجازات برای این حملات شنیع، اقدام کنند.

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) همچنین افغانستان را یکی از خطرناک‌ترین کشورها برای امدادگران توصیف کرده است. در حال حاضر، بیش از ۳۵ هزار کارمند سازمان‌های غیردولتی، محلی و بین‌المللی در این کشور فعالیت می‌کنند تا خدمات آموزشی، ماین‌زدایی، کمک‌های غذایی، مراقبت‌های بهداشتی و حفاظت روانی را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.