">
تلویزیون چکاد

اظهارات تازه دونالد ترامپ؛ طالبان بزرگترین فروشنده غیرقانونی جنگ‌افزار در جهان است

120

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین آمریکا، در اظهاراتی جنجالی طالبان را بزرگترین فروشنده غیرقانونی جنگ‌افزار در جهان معرفی کرد.

این سخنان در جریان گفتگویی در شبکه اجتماعی اکس مطرح شد، جایی که ترامپ به انتقاد شدید از سیاست‌های جو بایدن در قبال طالبان پرداخت.

ترامپ با اشاره به دارایی‌های ارزی افغانستان که اکنون در بانکی در سوییس نگهداری می‌شود، واگذاری این منابع به طالبان را بزرگترین حماقت تاریخ آمریکا خواند. او همچنین ادعا کرد که دولت بایدن تجهیزات نظامی به ارزش ۸۵ میلیارد دالر را در افغانستان جا گذاشته که اکنون در دست طالبان است.

نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد که طالبان با فروش این جنگ‌افزارها به بزرگترین فروشنده تسلیحات آمریکایی در جهان تبدیل شده‌اند.

این در حالی است که گزارش‌هایی از مشاهده جنگ‌افزارهای آمریکایی متعلق به نیروهای افغانستان در مناطقی چون پاکستان، کشمیر و فلسطین منتشر شده است.

لازم به ذکر است که توافقنامه دوحه، که منجر به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در سپتامبر ۲۰۲۱ شد، در زمان ریاست جمهوری ترامپ امضا شد، اما اجرای آن در دوره بایدن صورت گرفت.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.