">
تلویزیون چکاد

گفتگوی حنفی با رییس یوناما در افغانستان؛ محدودیت‌ها بر روابط افغانستان با جهان تاثیرگذار است

87

در دیداری میان معاون اداری ریاست الوزرای طالبان و رییس نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان، خواسته‌های مهمی از سوی مقامات طالبان مطرح شد. عبدالسلام حنفی، خواستار واگذاری کرسی افغانستان در سازمان ملل به حکومت سرپرست، پایان دادن به تحریم‌های بین‌المللی و حذف نام مقامات طالبان از لیست‌های سیاه شده است.

به گفته حنفی، وضع محدودیت‌ها بر روابط افغانستان با سایر کشورها تاثیر منفی می‌گذارد. از این رو، وی معتقد است که لازم است با تلاش مشترک و رویکرد انعطاف‌پذیر، چالش‌های پیش رو برطرف شوند. در همین راستا، حنفی از کمک‌های سازمان ملل به مردم افغانستان و نیز تلاش‌های نمایندگی این سازمان برای بهبود روابط کابل با دیگر کشورها قدردانی کرده است.

از سوی دیگر، ارگ ریاست جمهوری که در کنترل طالبان قرار دارد اعلام کرده که رهبری این گروه با تمام توان در زمینه رشد اقتصادی، ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان و اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق مختلف تلاش می‌کند.

در این دیدار، رزا اوتونبایوا، رییس نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) نیز سخنانی را مطرح کرده است. وی از رهبری طالبان خواسته تا برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به افراد مستحق، با نمایندگی سازمان ملل همکاری کنند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.