">
تلویزیون چکاد

بریتانیا از رسیدگی به صدها پرونده پناهجویان افغان که در بی‌سرنوشتی بودند خبر داد

117

ایوت کوپر، وزیر داخله بریتانیا اعلام کرده که روند پرهزینه و غیرقانونی اقامت پناهجویان افغان در هتل‌ها باید متوقف شود. وی از لغو منع قانونی قبول پناهجویان غیرقانونی خبر داده و گفته که قصد دارد به درخواست‌های هزاران پناهجوی بی‌سرنوشت رسیدگی کند.

این تصمیم در پی لغو طرح انتقال پناهجویان غیرقانونی به کشور رواندا از سوی استارمر، نخست وزیر جدید بریتانیا اتخاذ شده است.

دولت قبلی حزب محافظه‌کار قصد داشت ۱۳ میلیارد دالر را برای اجرای این طرح هزینه کند، در حالی که هیچ پناهجویی به رواندا منتقل نشده بود. وزیر داخله این طرح را هدر دادن مالیات مردم خوانده است.

مسئله پناهجویان و مهاجران غیرقانونی یکی از چالش‌های بزرگ دولت بریتانیا در سال‌های اخیر بوده است. هزاران نفر از جمله شهروندان افغانستان با استفاده از قایق‌های کوچک در تلاش رسیدن به سواحل این کشور هستند تا از مسیر غیرقانونی وارد خاک بریتانیا شوند.

طبق آمار رسمی، از آغاز سال جاری میلادی تاکنون، بیش از ده هزار پناهجو به گونه غیرقانونی موفق به ورود به بریتانیا شده‌اند. این موضوع هزینه‌های سنگینی را به دولت این کشور تحمیل کرده است، چرا که ناگزیر به اسکان موقت این پناهجویان در هتل‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.