">
تلویزیون چکاد

واکنش محقق در حمله به سفارت پاکستان در آلمان؛ محکوم می‌کنیم

129

حمله اخیر به کنسولگری پاکستان در شهر فرانکفورت آلمان، واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشته است. این حمله که از سوی معترضان خشمگین به کشته شدن یک رهبر جنبش پشتون در پاکستان صورت گرفت، با محکومیت محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان روبرو شد.

محقق در واکنش به این رویداد، از دولت پاکستان خواست تا در پاسخ به این حمله، اقدام به اخراج پناهجویان افغان از خاک پاکستان نکند. او هشدار داد که چنین اقدامی می‌تواند جان هزاران انسان را به خطر بیندازد، به ویژه در شرایطی که زمینه مطمئن برای بازگشت آن‌ها به افغانستان فراهم نیست.

محقق از حکومت پاکستان خواست تا زمانی که امکان بازگشت ایمن پناهجویان افغان فراهم نشده است، به آن‌ها توجه جدی شود و از اخراج آن‌ها خودداری گردد. او همچنین از مردم افغانستان، به خصوص جامعه شیعه و هزاره خواست تا از همراهی با گروه‌های «شرارت پیشه» که دست به چنین اقداماتی می‌زنند، دوری کنند.

در این رویداد معترضان پرچم پاکستان را پایین کشیده و به آتش کشیدند، در حالی که پرچم افغانستان را در دست داشتند. این اقدام واکنش تندی را از سوی دولت پاکستان در پی داشت که اعلام کرد امنیت کارمندان آن به خطر افتاده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.