">
تلویزیون چکاد

روی‌گردانی غرب از اسرائیل؛ حمایت فرانسه از اتهام جنایت جنگی علیه نتانیاهو

155

دادگاه کیفری بین‌المللی اخیرا درخواست بازداشت رهبران اسرائیل را صادر کرده است. دادستان ارشد این دادگاه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و پوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل را به «جنایت جنگی» و «جنایت علیه بشریت» متهم کرده و خواستار بازداشت آنان شده است.

این اقدام دادگاه کیفری بین‌المللی با واکنش‌های متفاوتی از سوی مقامات بین‌المللی مواجه شده است. فرانسه از این دادگاه و استقلال آن حمایت کرده و گفته است که این کشور همواره از مبارزه با مصونیت از مجازات پشتیبانی می‌کند.

در مقابل، ایالات متحده و آلمان با این اقدام مخالفت کرده‌اند. جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا حکم بازداشت نتانیاهو را رد کرده و اعلام کرده است که آمریکا همواره در کنار اسرائیل در برابر تهدیدات امنیتی خواهد بود. آلمان نیز این حکم را نادرست خوانده است.

دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی همچنین خواستار بازداشت رهبران حماس از جمله یحیی السنوار، محمد الضیف و اسماعیل هنیه شده است.

این درخواست‌ها در حالی صادر شده است که با وجود توافق آتش‌بس در غزه، حملات اسرائیل با همراهی آمریکا همچنان در مناطق فلسطینی ادامه دارد و بر اساس آمارها تاکنون بیش از ۳۵ هزار نفر کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.