">
تلویزیون چکاد

قیام ملی مردم در بدخشان؛ معترضان فراخوان قیام افغان‌ها را صادر کردند

140

بر اساس گزارش‌های دریافتی، اعتراضات مردمی در ولسوالی ارگو بدخشان افغانستان به خشونت کشیده شده است. این اعتراضات پس از آن آغاز شد که نیروهای طالبان اقدام به تخریب مزارع کوکنار در این منطقه کردند.

تنش‌ها زمانی بالا گرفت که طالبان برای تخریب مزارع کوکنار به قریه برلاس ولسوالی ارگو وارد شدند. مردم محلی با این اقدام مخالفت کردند و درگیری‌هایی میان طرفین رخ داد که در جریان آن دو غیرنظامی کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

در پی این واقعه، مردم ارگو «قیام ملی» اعلام کردند و معترضان با انتشار فراخوانی، از مردم سایر ولسوالی‌ها و سایر ولایت‌ها خواستند تا به اعتراضات علیه طالبان بپیوندند. حتی زنان منطقه نیز از خانه‌ها بیرون آمده و به این اعتراضات پیوستند.

طالبان در واکنش، گفته است که هیئتی برای بررسی این موضوع به بدخشان اعزام شده است. اما منابع محلی تایید کرده‌اند که نیروهای طالبان دست به سرکوب معترضان زده‌اند و دست‌کم دو نفر کشته و ۹ نفر زخمی شده‌اند.

همزمان منابع محلی از وضعیت نظامی در بدخشان خبر می‌دهند و هلی‌کوپترهای طالبان بر فراز ولسوالی ارگو در پرواز هستند، هرچند که طالبان اعلام کرده وضعیت در این ولسوالی به حالت عادی بازگشته است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.