">
تلویزیون چکاد

ادامه جنگ طالبان علیه آزادی رسانه‌ها در افغانستان؛ مک‌کال: طالبان باید جنگ با رسانه‌ها را متوقف کند

115

کمیسیون ارزیابی تخلفات رسانه‌ای وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان دستور توقف پخش برنامه‌های یک تلویزیون افغان در خارج از کشور را صادر کرده است. این تصمیم با واکنش‌های منفی بسیاری از جمله مایکل مک‌کال، ربیس کمیته روابط خارجی مجلس آمریکا روبرو شده است.

مک‌کال در این زمینه گفته است که «طالبان باید به جنگ خود بر سر آزادی اطلاعات پایان دهند. مردم افغانستان شایسته بهتر از این رژیم هستند.» همچنین کمیته حفاظت از خبرنگاران (CPJ) و مرکز خبرنگاران افغانستان این اقدام طالبان را محکوم کرده و خواستار لغو آن شده‌اند.

طالبان در توجیه این تصمیم، این رسانه خبری را به «شخصیت‌کشی، تجاوز به حریم خصوصی، تحریف اطلاعات و دامن زدن به تعصبات قومی، زبانی و منطقه‌ای» متهم کرده‌اند.

هارون نجفی‌زاده، رییس اجرایی تلویزیون افغانستان انترنشنال این ادعاها را رد کرده و گفته که طالبان با این اقدام می‌خواهند مردم را از دسترسی به خبر و تحلیل محروم کنند.

این در حالی است که طالبان در سه سال گذشته ده‌ها رسانه را از فعالیت بازداشته و یا فعالیت‌های آن‌ها را متوقف کرده‌اند. این گروه همچنین در ماه دسامبر ۲۰۲۳ نیز نشرات چندین رسانه خارجی از جمله رادیو آزادی و صدای آمریکا را در افغانستان ممنوع کرده بود.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.