">
تلویزیون چکاد

پناهجویان افغان در اندونزی تحت فشار و خشونت پلیس دست به تظاهرات گسترده زده‌اند

108

در تازه‌ترین گزارش‌ها، شماری از پناهجویان افغان مقیم شهر مکاسار اندونزی ادعا کرده‌اند که در جریان یک تظاهرات روز سه‌شنبه، مورد خشونت و لت و کوب پلیس این کشور قرار گرفته‌اند.

به گفته این پناهجویان، هدف از این تظاهرات روشن شدن وضعیت و سرنوشت آنان بود، اما پلیس اندونزی به شدت با آن‌ها برخورد کرده و حتی تعدادی را برای چند ساعت بازداشت کرده است. یکی از پناهجویان به نام جواد ربانی گفته است که «خشونت بسیار جدی از سوی پلیس صورت گرفت و تعداد زیادی از پناهجویان از جمله خودم لت و کوب شدیم.»

این در حالی است که پناهجویان افغان در اندونزی به طور کلی از شرایط سخت زندگی خود می‌گویند. به عنوان مثال، حسن احمدیار یکی دیگر از پناهجویان افغان می‌گوید: «شرایط زندگی برای مهاجران در اندونزی بسیار دشوار است، کسی حق کار، فعالیت و سفر ندارد و شماری از آنها هیچ نوع حمایتی دریافت نمی‌کنند.»

سخنگوی سفارت افغانستان در اندونزی نیز این خبر را تایید کرده و گفته است که بین پناهجویان افغان و محافظان سازمان یو ان اچ سی آر و پلیس محلی درگیری رخ داده که موجب زخمی شدن تعدادی از پناهجویان و بازداشت موقت برخی از آنها شده است.

به گفته مقام‌های مسوول، در حال حاضر حدود چهار هزار و ۸۰۰ پناهجوی افغان در اندونزی زندگی می‌کنند و روند انتقال آن‌ها به کشورهای مقصد پناهندگی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.