">
تلویزیون چکاد

محدودیت‌های طالبان، بزرگ‌ترین موانع بر سر راه رفاه مردم افغانستان

113

رفتن به پارک‌ها و مناطق تفریحی برای مردم کابل به چالش جدی تبدیل شده است. پس از بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان، این گروه محدودیت‌هایی را بر سر راه تفریح و سرگرمی مردم ایجاد کرده است.

به گفته برخی شهروندان کابل، طالبان به زنان و دختران اجازه ورود به پارک‌ها و مکان‌های تفریحی را نمی‌دهند. این در حالی است که در گذشته این مناطق محبوب و پرطرفدار بودند. مرسل، یکی از ساکنان کابل می‌گوید که حتی اجازه ورود به باغ وحش کابل را نداشتند.

عامل دیگر کاهش جمعیت در این مکان‌ها، چالش‌های اقتصادی مردم و فقر ناشی از آن است. به همین دلیل، مناطق تفریحی محبوبی مانند تپه گلغندی در پروان و بند امیر در بامیان نیز امروزه کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرند.

روانشناسان تاکید دارند که تفریح و گردش در طبیعت می‌تواند به کاهش استرس و بهبود سلامت جسمی و روانی افراد کمک کند. اما محدودیت‌های طالبان به همراه چالش‌های اقتصادی، این امکان را از بسیاری از مردم سلب کرده است.

گفته می‌شود در حال حاضر بیش از ۱۴۰ پارک تفریحی در کابل فعال است، اما محدودیت‌های اعمال شده بر روی آن‌ها، مردم را از بهره‌مندی از این مناظر زیبا و آرامش‌بخش محروم کرده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.