">
تلویزیون چکاد

انتقاد تند طالبان در سرپل؛ جهاد نکردیم که رهبران تجمل‌گرایی کنند

93

در پی انتقادات شدید یک فرمانده محلی طالبان در ولایت سرپل از تجمل‌گرایی رهبران این گروه و تاراج دارایی‌های مردم، نگرانی‌هایی در مورد رفتار برخی اعضای طالبان در افغانستان ایجاد شده است.

طبق گزارش‌ها، این فرمانده محلی در یک فایل صوتی که به دست رسانه‌ها رسیده، برخی اعضای طالبان را «ظالم» و «فاسق» خطاب کرده و مدعی شده که آن‌ها در جهاد خود دست به غصب زمین‌های مردم و تجاوز جنسی بر زنان زده‌اند.

او همچنین گفته که برخی از اعضای مرتکب این اعمال با پرداخت رشوه آزاد شده‌اند.

این فرمانده طالبان در این فایل صوتی بر این نکته تاکید کرده که مردم حق دارند برای مقابله با این اقدامات طالبان دست به سلاح ببرند. او همچنین به مهاجرت‌های اجباری مردم از ولایت‌های جوزجان و بلخ به دلیل «ظلم» طالبان اشاره کرده است.

پیش از این نیز گزارش‌هایی از تجاوز جنسی جنگجویان طالبان بر زنان و غصب زمین‌های مردم توسط این گروه منتشر شده بود. این در حالی است که مقام‌های حکومت پیشین نیز از فساد اداری در ادارات طالبان انتقاد کرده و مدعی شده بودند که این گروه دارایی‌های آن‌ها را غصب کرده است.

اظهارات این فرمانده محلی طالبان می‌تواند باعث تشدید نگرانی‌ها در مورد رفتار این گروه در قبال مردم افغانستان شود و لزوم نظارت بر عملکرد آنها را برجسته کند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.