">
تلویزیون چکاد

نقض گسترده حقوق بشر در افغانستان؛ آمریکا: طالبان باید تحت فشار قرار بگیرد

149

در واکنش به گزارش وزارت خارجه آمریکا پیرامون نقض گسترده حقوق زنان افغان توسط طالبان، مقامات وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده‌اند که همراه با متحدان و شرکای خود طالبان را تحت فشار قرار خواهد داد تا احکام تبعیض‌آمیز علیه زنان و دختران افغان را لغو کنند.

گزارش وزارت خارجه آمریکا حاکی از موارد نگران‌کننده نقض حقوق زنان در افغانستان است. بر اساس این گزارش، ۱۶ زن از ۹۰ زن زندانی در مناطق مختلف پس از تجاوز اعضای طالبان باردار شده‌اند و حتی چهار زن نیز به دنبال تجاوز مکرر توسط طالبان در سمنگان اعدام شده‌اند.

در واکنش به این گزارش، آمریکا در فوریه ۲۰۲۳ محدودیت‌هایی را در مورد صدور ویزا برای برخی مقام‌های جاری و پیشین طالبان و افرادی که در سرکوب و محروم کردن زنان و دختران افغان از آموزش و کار نقش داشته‌اند، وضع کرده است.

همچنین وزارت خزانه‌داری آمریکا دو عضو طالبان را به‌دلیل ارتباط با نقض جدی حقوق بشر از جمله محدودیت دسترسی دختران به تحصیلات متوسطه تحریم کرده است.

آمریکا اعلام کرده که همچنان به حمایت از حقوق زنان و دختران افغان مصمم است و برای احیای شرایط اقتصادی زنان افغان به‌دنبال فرصت‌های بیشتر در افغانستان و کشورهای سوم است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.