">
تلویزیون چکاد

تاکید دبیرکل سازمان ملل متحد بر لزوم توقف حملات انتقام‌جویانه در خاورمیانه

88

آنتونیو گوتریش، دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به حملات هوایی نسبت داده شده به اسرائیل بر قلمرو ایران، خواستار توقف چرخه خطرناک انتقام در منطقه خاورمیانه شد.

گوتریش روز جمعه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت، هرگونه اقدام تلافی‌جویانه را محکوم می‌کند و از جامعه جهانی خواست تا برای جلوگیری از توسعه بیشتر خشونت‌ها که می‌تواند پیامدهای ویرانگری برای منطقه و فراتر از آن داشته باشد، با یکدیگر همکاری کنند.

درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد در پی حمله به قنسولگری ایران در دمشق، پایتخت سوریه صورت گرفت که در نتیجه آن هفت افسر ارشد ایرانی کشته شدند. ایران در واکنش به این حمله، اقدام به حمله گسترده با پهپادها و موشک‌ها بر اسرائیل کرد و احتمال حملات تلافی‌جویانه اسرائیل بر ایران مطرح شد.

شیرین عبادی، وکیل مدافع و برنده جایزه نوبل صلح، در این باره گفت که جمهوری اسلامی ایران همواره از هر جنگی برای جنگ شدیدتری که با مردم ایران دارد استفاده می‌کند.

او معتقد است که ایران از فرصت‌های جنگی برای سرکوب منتقدان و مخالفان خود سوءاستفاده می‌کند.

در این شرایط، نگرانی‌هایی از تبدیل شدن این سلسله تحرکات نظامی بین ایران و اسرائیل به یک درگیری نظامی فراگیر در منطقه وجود دارد که دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار جلوگیری از آن شده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.