">
تلویزیون چکاد

انستیتوت مطالعات خاورمیانه مدعی شد؛ رهبر داعش خراسان زنده است

122

در تازه‌ترین گزارش از افغانستان، شانتی ماریت دسوزا، عضو انستیتوت مطالعات خاورمیانه واشنگتن، اعلام کرده است که ثناءالله غفاری معروف به «شهاب‌المهاجر»، رهبر داعش خراسان، برخلاف ادعای طالبان مبنی بر کشته شدن او، در واقع در پاکستان زندگی می‌کند.

پیش از این، مقام‌های پاکستانی و طالبان اعلام کرده بودند که غفاری در ماه ژون سال گذشته در ولایت کنر افغانستان کشته شده است.

اما دسوزا در گزارشی که در مجله «د دیپلمات» منتشر شده است، تاکید کرده که این ادعا صحت ندارد و رهبر داعش خراسان همچنان در بلوچستان پاکستان حضور دارد.

به گفته این عضو انستیتوت مطالعات خاورمیانه، باید تمرکز بر مرکزهای اصلی شاخه خراسان داعش در افغانستان و پاکستان گسترش یابد و این تمرکز باید مرزهای آسیای مرکزی را نیز در بر بگیرد، زیرا داعش در حال گسترش فعالیت‌های منطقه‌ای خود است.

همچنین، دسوزا تاکید کرده که حمله اخیر داعش خراسان در حومه مسکو، هرچند نشان‌دهنده حضور چشم‌گیر این گروه در منطقه نیست، اما پیش‌بینی از نفوذ آن در آسیای مرکزی است. این امر در حالی است که بسیاری از نهادها و کشورها از تقویت گروه‌های هراس‌افگن تحت حاکمیت طالبان در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.