">
تلویزیون چکاد

معترضان به سیاست پاکستان در برابر رانندگان گذرگاه چمن را مسدود کردند

120

گروهی از معترضان در اعتراض به تصمیم اخیر حکومت موقت پاکستان مبنی بر ممنوعیت سفر بدون ویزه و پاسپورت از گذرگاه‌های مرزی بین افغانستان و پاکستان، روز دوشنبه شاهراه کلیدی کویته-چمن را مسدود کردند.

این افراد که عمدتا از قبایل محلی تحت عنوان «لغری» شناخته می‌شوند، از نزدیک به ۳۰ روز پیش دست به تحصن در شهر چمن زده‌اند. آن‌ها مدعی هستند که درخواست‌هایشان برای لغو محدودیت‌های سفر از سوی حکومت پاکستان نادیده گرفته شده و هیچ واکنش مثبتی دریافت نکرده‌اند.

معترضان اعلام کردند در مرحله بعدی اعتراضات، دست به اعتصاب کاری خواهند زد و ادارات دولتی را در پشتونخواه جنوبی تعطیل خواهند کرد. همچنین آن‌ها پیشنهاد وزیر استخبارات بلوچستان مبنی بر پرداخت ماهانه هشت هزار روپیه به هر کارگر روزمزد را رد کردند.

حکومت موقت پاکستان طی ماه‌های گذشته تصمیمات سختگیرانه‌ای در قبال مهاجران افغان و محدودیت تردد در مرزها اتخاذ کرده که با اعتراض گسترده مواجه شده است. اکنون معترضان می‌گویند تا لغو این محدودیت‌ها، اعتراضات خود را ادامه خواهند داد.

لغری‌ها که عمدتا از اقوام محلی مرزی هستند، با تردد آزادانه در مرز و انتقال اموال و مسافران، معیشت خود را تامین می‌کنند. محدودیت‌های جدید به‌طور مستقیم منابع درآمد آن‌ها را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.