">
تلویزیون چکاد

دیدار وزیر داخله طالبان با نماینده سازمان ملل برای افغانستان

175

یک نماینده سازمان ملل متحد برای افغانستان می‌گوید که راه حل مشکل این کشور رفع محدودیت‌های تحمیل شده بر آموزش دختران و اطمینان از عدم استفاده از خاک افغانستان علیه دیگر کشور‌ها است.

فریدون سینیرلی اوغلو هماهنگ کنندۀ ملل متحد برای افغانستان این سخنان را در دیدار با سراج الدین حقانی سرپرست وزارت داخله حکومت طالبان بیان کرد.

اعلامیه‌ای وزارت داخله حکومت طالبان امروز دوشنبه (۲۳ اکتوبر) به نقل از سخنان سینیرلی اوغلو و هیئت همراهش گفته که یوناما روی روابط نزدیکتر میان جهان و طالبان کار می‌کند.

فریدون سینیرلی اوغلو که دیپلمات برجسته‌ای ترکی، مدتی است که از سوی سازمان ملل متحده موظف شده تا وضعیت افغانستان را ارزیابی کند و قرار است در ۱۷ نوامبر گزارش خود را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه نماید.

پیش از این ریچارد بنت، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان در گزارش‌های متعددی وضعیت بشری در افغانستان و به ویژه حقوق زنان را نگران کننده خوانده بود.

حکومت طالبان که محدودیت هایی را بر آموزش و کار دختران و زنان افغان اعمال کرده، گزارش‌های ریچارد بنت در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان را رد کرده است.

بیشتر بخوانید:

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.