">
تلویزیون چکاد

دانشگاه ملی استرالیا هشدار داد؛ میلیون‌ها افغان با گرسنگی مواجه هستند

128

دانشگاه ملی استرالیا در گزارش جدید خود اعلام کرد که حدود ۲۰ میلیون نفر در افغانستان با گرسنگی و ناامنی غذایی دست و پنجه نرم می‌کنند.

بر اساس این گزارش، فروپاشی اقتصاد افغانستان پس از خروج آمریکا در سال ۲۰۲۱ منجر به کمبود شدید مواد غذایی شده است. عواملی مانند پایان کمک‌های مالی غرب، خشکسالی و افزایش قیمت گندم به دلیل جنگ اوکراین در این وضعیت تاثیرگذار بوده‌اند.

سازمان ملل متحد اعلام کرده که ۱۲۵ میلیون دالر کمک اضطراری به ۱۴ کشور از جمله ۲۰ میلیون دالر به افغانستان اختصاص داده است. اما با این وجود، ده میلیون نفر در افغانستان از دریافت کمک‌های بشردوستانه محروم مانده‌اند.

وزارت اقتصاد افغانستان می‌گوید وضعیت تحریم‌ها علیه طالبان بر چالش‌های اقتصادی این کشور افزوده است. مقامات خواستار رفع سریع محدودیت‌ها و افزایش کمک‌های بشردوستانه شده‌اند.

در مقابل، شورای امنیت سازمان ملل گزارش داده است که ۵۶ برنامه کمک‌رسانی بشردوستانه در افغانستان به دلیل مداخله طالبان متوقف شده‌اند، اتهامی که همواره از سوی طالبان رد شده است.

بنابراین با وجود گزارش‌ها در مورد گستردگی گرسنگی و نیاز فزاینده مردم افغانستان، رساندن کمک‌های بشردوستانه با موانع و محدودیت‌هایی روبروست.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.