">
تلویزیون چکاد

وزیر امر به معروف طالبان؛ کارکنان رژیم این گروه مجاز به رفتن به مهمانی نیستند

170

حنفی، سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در یک گردهمایی در شهر هرات اعلام کرد که کارمندان رژیم این گروه حق شرکت در مهمانی‌ها را ندارند.

او در ادامه گفت، بر اساس دستور رهبر مخفی این گروه، مسوولان طالبان و سرکردگان این گروه نباید هدیه یا تحفه از دیگران دریافت کنند.

حنفی در ادامه افزود، از افرادی که از موقعیت حکومتی خود بهره‌برداری نادرست می‌کنند پیگرد قانونی خواهد شد و نسبت به تضییع منافع ملت افغانستان به دلیل این رفتارها هشدار داد.

دیگر مقامات و سرکردگان طالبان نیز در این گردهمایی تاکید کردند که رژیم این گروه در مقابل فشارهای جهانی که با ارزش‌های اسلامی در تضاد هستند، مقاومت خواهد کرد.

عزیزالرحمان مهاجر، رییس امر به معروف و نهی از منکر طالبان در هرات تصریح کرد که رژیم این گروه نباید نسبت به فقدان رسمیت نگران باشد، چرا که این امر به تضعیف ارزش‌های دینی منجر نخواهد شد و خدا این گروه را به رسمیت شناخته است.

در عین حال، برخی از شهروندان خواستار تسهیلات بیشتری برای زنان و دختران شدند. حمیدالله خادم، رییس اتاق صنایع و معادن هرات، از مسوولان خواست که برنامه‌هایی جهت رفع محدودیت‌های زنان در کشور ارائه دهند.

فیصل ابراهیمی، باشنده هرات نیز به اهمیت بازگشایی مکاتب اسلامی برای دختران و افزایش دسترسی آن‌ها به تحصیل اشاره کرد.

او ابراز امیدواری کرده که اصلاحاتی در حوزه حقوق زنان در چارچوب شریعت اسلامی اعمال شود در حالی که سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان تاکید دارد که حقوق زنان در کشور تضمین شده است و هیچ کس نمی‌تواند این حقوق را نقض کند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.