">
تلویزیون چکاد

روزهای فقر در افغانستان؛ مردم دارایی‌های خود را برای نان می‌فروشند

142

بیکاری گسترده و فقر روزافزون در افغانستان باعث شده است تا بسیاری از شهروندان این کشور مجبور به فروش دارایی‌ها و ملکیت‌های شخصی خود شوند. شمار زیادی از مردم حتی توانایی تهیه غذای روزانه و نان خشک برای فرزندان خود را ندارند و شب‌ها با خانواده گرسنه به خواب می‌روند.

محرومیت زنان از اشتغال و کار توسط طالبان و همچنین اخراج شمار زیادی از کارمندان دولتی در دوران حاکمیت این گروه، بر تعداد افراد بیکار و نیازمند افزوده است.

بسیاری از شهروندان در ولایت‌های مختلف از شرایط اقتصادی ناامیدکننده شکایت دارند و مجبور به فروش اموال و دارایی‌های شخصی خود شده‌اند.

طالبان در طول دو سال گذشته هیچ برنامه مشخصی برای ایجاد اشتغال و کاهش فقر ارائه نکرده‌اند. در عین حال بر اساس آمارهای ارائه شده، بیش از ۲۹ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه و غذایی نیازمند شده‌اند که نشان از وخامت اوضاع معیشتی دارد.

این در حالی است که جامعه جهانی برای تداوم حمایت از افغانستان شرایطی از جمله بازگشت دختران به تحصیل، بازگشت زنان به کار و برقرار دولت همه شمول را در مقابل طالبان قرار داده، اما این گروه هیچ توجهی به وضعیت وخیم مردم و خواسته‌های جهانی ندارد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.