">
تلویزیون چکاد

به گفته سازمان مهاجرت، ۷۰ فیصد افغان‌ها از بیکاری رنج می‌برند

186

سازمان بین‌المللی مهاجرت (آی‌اوام) در گزارشی افغانستان را به عنوان کشوری با اقتصاد در حال فروپاشی توصیف کرده و اعلام کرده است که حداقل ۷۰ فیصد مردم افغانستان زیر خط فقر به سر می‌برند.

این سازمان بین‌المللی در گزارش خود از تشدید روزافزون بحران انسانی در افغانستان هشدار جدی داده و تاکید کرده است که زمان برای اقدام فوری در حال اتمام است و افغانستان نمی‌تواند منتظر بماند.

پیش از این نیز سازمان ملل در گزارشی اعلام کرده بود که روی کار آمدن طالبان و تشکیل دولت نامشروع این گروه در افغانستان موجب تشدید بحران و افزایش نیاز مردم به کمک‌های بشردوستانه شده است.

بر اساس آمارهای منتشر شده، پس از بازگشت طالبان به قدرت، حدود ۹۰۰ هزار شغل در افغانستان از بین رفته و میزان بیکاری و نیازمندی مردم به کمک‌های انسان‌دوستانه به شدت افزایش یافته است.

دفتر هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل نیز گزارش داده است تعداد افراد نیازمند کمک در افغانستان از ۶.۳ میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ به ۲۸.۳ میلیون نفر در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

سازمان ملل نیز پیشتر در گزارش دیگری آماری متفاوت‌تر از سازمان بین‌المللی مهاجرت ارائه کرده و عنوان کرده که ۹۵ تا ۹۷ فیصد جمعیت افغانستان زیر خط فقر به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.