">
تلویزیون چکاد

گردن‌کشی طالبان ادامه دارد؛ وزیر معادن:هزاران نیروی انتحاری داریم

128

دلاور، وزیر معادن و پترولیم طالبان در مراسم بزرگداشت صد و چهارمین سالگرد استقلال افغانستان که روز شنبه در کابل برگزار شد، ادعا کرد که این گروه بیش از ۴۰۰ هزار نیروی نظامی سازمان‌یافته در اختیار دارد.

آقای دلاور مدعی شد که چنین تعداد نیروی نظامی شامل پلیس، ارتش و استخبارات تحت فرمان طالبان، در تاریخ افغانستان بی‌پیشینه است. او همچنین ادعا کرد که این نیروها همگی «قرآن در جگر» دارند و اکثرشان از علما و روحانیون تربیت یافته از سوی این گروه هستند.

وی همچنین اظهار داشت که در میان این تعداد نیروهای نظامی، هزاران عنصر آماده انجام عملیات انتحاری که او این دست عملیات‌ها را «استشهادی» نامیده وجود دارد که منتظرند تا با انجام حملات انتحاری به «کاروان شهدا» بپیوندند.

طالبان در طول ۲۰ سال گذشته که درگیر جنگ با نیروهای دولتی افغانستان و ائتلاف بین‌المللی بوده‌اند، به‌طور گسترده از حملات انتحاری و انفجاری علیه اهداف نظامی و غیرنظامی استفاده کرده‌اند که منجر به کشته شدن هزاران غیرنظامی از جمله زنان و کودکان شده است.

پیش‌تر نیز مقام‌های ارشد طالبان در سخنرانی‌های مختلف از داشتن هزاران عنصر آماده انجام عملیات انتحاری خبر داده بودند.

به نظر می‌رسد طالبان همچنان به حملات انتحاری به عنوان یکی از ابزارهای اصلی نظامی و تبلیغاتی خود متکی هستند و حتی قصد دارند ظرفیت و توانمندی‌های خود در این زمینه را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.