">
تلویزیون چکاد

بازرسی خانه به خانه بازگشت؛ ساکنان خیرخانه میزبان تفنگداران طالبان هستند

135

گزارش‌های منابع محلی حاکی از آن است که نیروهای طالبان مجددا اقدام به بازرسی خانه به خانه در منطقه خیرخانه کابل کرده‌اند. آن ها صبح روز سه‌شنبه وارد این منطقه شده و به بهانه جستجوی افراد نظامی و جنگ‌افزار وارد خانه‌های مردم شده‌اند.

گفته می‌شود در حین بازرسی خانه‌ها، جنگجویان طالبان اثاثیه منازل را برهم ریخته و مردم را دچار وحشت و ترس کرده‌اند. منتقدان می‌گویند این اقدامات با حضور صرف مردان تالب و بدون ماموران زن انجام شده است.

این در حالی است که در ماه‌های گذشته نیز گزارش‌های متعددی از بازرسی خانه‌ها توسط طالبان در نقاط مختلف کابل منتشر شده بود. شهروندان عمدتا از برهم زدن اثاثیه منازل و ایجاد رعب و وحشت برای ساکنان ابراز نارضایتی کرده‌اند.

با این حال، مقامات طالبان تاکنون به طور شفاف در مورد اهداف و دلایل این بازرسی‌ها توضیح نداده‌اند. آن‌ها صرفا به بهانه‌های امنیتی اشاره می‌کنند. منتقدان معتقدند این اقدامات، ناقض حریم خصوصی شهروندان بوده و با اصول حقوق بشری مغایرت دارد.

در مجموع، از سرگیری بازرسی خانه‌ها در خیرخانه کابل نشان می‌دهد طالبان همچنان به این رویه ادامه می‌دهد و با وجود انتقادات، تمایلی به توقف آن ندارد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.