">
تلویزیون چکاد

دو دشمن در برابر یکدیگر؛ متقی با گفتگو با مقامات آمریکایی رهسپار دوحه شد

254

براساس گزراش خبرگزاری‌های بین‌المللی، هیئتی متشکل از مقامات بلندپایه طالبان به ریاست متقی، سرپرست وزارت خارجه این گروه، روز گذشته (۲۹ جولای) رهسپار شهر دوحه پایتخت قطر شدند.

انتظار می‌رود این هیئت با تام وست نماینده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان و همچنین رینا امیری نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور حقوق بشر، زنان و دختران افغانستان دیدار و گفتگو کنند.

متقی پیش از سفر به قطر اعلام کرده بود که قصد دارند بر موضوعاتی همچون آزادسازی دارایی‌های مسدود شده افغانستان، رفع تحریم‌ها و محدودیت‌های بانکی و نیز بهبود روابط اقتصادی و سیاسی با کشورهای خارجی تمرکز کنند.

از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که موضوعات مورد بحث شامل ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان، ثبات اقتصادی، برخورد منصفانه با همه افغان‌ها به ویژه زنان و دختران و همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر خواهد بود.

این دیدارها در حالی صورت می‌گیرد که تنها ۱۶ روز دیگر، دو سال از بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان می‌گذرد و هنوز هیچ کشور یا سازمان بین‌المللی حکومت جدید آن‌ها را به رسمیت نشناخته است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.