">
تلویزیون چکاد

دلسوزی عامل سرنگونی نظام جمهوریت؛ غنی: مردم از تفرقه دوری کنند

173

اشرف غنی، رییس‌جمهور پیشین افغانستان در پیامی به مناسبت فرارسیدن ماه محرم، از مردم خواست تا از هرگونه تفرقه و اختلاف بپرهیزند و مراسم محرم را به فرصتی برای وحدت و همدلی تبدیل کنند.

او که به عنوان فردی با دیدگاه قوم پرستی شناخته می‌شد از اشاره مستقیم به محدودیت‌های اعمال شده از سوی طالبان بر برگزاری مراسم مذهبی شیعیان در ماه محرم خودداری کرد.

طالبان محدودیت‌هایی همچون ممنوعیت برپایی سقاخانه و نصب علم و داربست‌های بزرگ مذهبی را بر شیعیان اعمال کرده است. همچنین ویدئوهایی منتشر شده که نشان می‌دهد افراد طالبان با شیعیان عزادار برخورد خشونت‌آمیز داشته‌اند.

این محدودیت‌ها با واکنش‌هایی از سوی روحانیون و چهره‌های سیاسی افغانستان روبرو شده است. سید محسن حجت، روحانی بانفوذ شیعه، از مردم خواسته است به دستورات محدودکننده طالبان توجه نکنند.

اما آقای غنی در پیام خود، با وجود انتقادهای گذشته‌اش از طالبان، از اشاره مستقیم به این موضوع خودداری کرده و بیشتر بر پیام‌های وحدت‌آفرین ایام محرم تاکید نموده است.

او گفته است: «امام حسین با هدف اصلاح دین و نه خونریزی، به میدان آمد اما مجبور به شهادت شد.»

غنی در انتها تاکید کرده که مردم باید از این فرصت برای ایجاد وحدت و همدلی استفاده کنند و از بروز هرگونه اختلاف مذهبی در کشور جلوگیری نمایند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.