">
تلویزیون چکاد

بنیاد دفاع از دموکراسی؛ طالبان همچنان از القاعده حمایت می‌کند

295

بنابر اظهارات اخیر بیل روجیو، سردبیر بنیاد دفاع از دموکراسی، گروه طالبان همواره از القاعده در افغانستان حمایت کرده و به آن پناه داده است.

آقای روجیو در مصاحبه با یک شبکه خبری تاکید کرد که این همکاری طی سالیان حضور نیروهای خارجی در افغانستان و پس از خروج آن‌ها نیز ادامه داشته است.

به گفته آقای روجیو، القاعده هم‌اکنون کنترل سه ولایت افغانستان را در دست دارد و توانسته پنج مرکز آموزشی برای حملات انتحاری در سراسر کشور از جمله در ولایت نورستان ایجاد کند.

در همین حال، مارتین پارسونز، کارشناس مرکز مطالعات آزار و شکنجه مسیحیان، نیز هشدار داد که با تحکیم مواضع القاعده، امنیت جانی مسیحیان افغانستان به شدت در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

به گفته پارسونز، در حال حاضر بین پنج تا ۲۰ هزار نفر مسیحی در افغانستان زندگی می‌کنند که با گسترش نفوذ گروه‌های دهشت‌افگن مانند القاعده، ناچار به ترک خانه و کشور خود خواهند شد.

او تصریح کرد که مسیحیان افغان اکنون مجبورند مخفیانه و مرتبا مکان زندگی خود را تغییر دهند تا از دست دهشت‌افگنان در امان بمانند و تلفون‌های خود را خاموش کرده‌اند.

گفتنی است طالبان تاکنون هیچ واکنشی در برابر اتهام همکاری با القاعده و سایر گروه‌های دهشت‌افگن از خود نشان نداده است. با این حال، قطع روابط با این گروه‌ها یکی از خواست‌های اصلی جامعه جهانی از طالبان به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.