">
تلویزیون چکاد

نگرانی شدید یوناما از وضعیت افغانستان؛ اوضاع این کشور بحرانی است

130

نمایندگی سازمان ملل در گزارشی از وضعیت نامطلوب حقوق بشر و بازداشت‌های خودسرانه در افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

یوناما در گزارش ماه‌های می و ژوئن، از اوضاع حقوق بشری و بازداشت نظامیان سابق در افغانستان انتقاد کرده و نسبت به قتل‌های فراقانونی در این کشور ابراز نگرانی کرده است.

در این گزارش ضمن اشاره به قتل‌های فراقانونی و محدودیت‌های رسانه‌ای تحت حاکمیت طالبان آمده، محدودیت‌های شدید، مانع فعالیت کارمندان زن یوناما شده است.

یوناما همچنین اعلام کرده است که نیروهای طالبان حمله‌ای مسلحانه به منزل یک مقام ارشد نیروهای امنیتی پیشین راه‌اندازی کرده و در جریان این عملیات او را به ضرب گلوله کشته‌اند.

این در حالی است که طالبان انتشار این گزارش را نادرست و دور از حقیقت معرفی می‌کنند و منکر هرگونه خودسری از سوی نیروهای این گروه شدند.

مجاهد، سخنگوی طالبان در اظهاراتی گفت، شماری از افراد در داخل یوناما حضور دارند و با سوء استفاده از آدرس این سازمان، تبلیغات منفی علیه رژیم این گروه به راه می‌اندازند.

این در حالی است که طالبان در جریان دو سال گذشته که از حاکمیت این گروه بر افغانستان می‌گذرد، موارد متعددی از قتل‌های فراقانونی را مرتکب شده‌اند، با این حال هرگونه گزارش انتقادی در این زمینه را نادرست و تبلیغ معرفی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.