">
تلویزیون چکاد

طالبان محدودیت‌های تازه‌ای بر شرکت‌های خدمات پولی وضع کرد

207

بانک مرکزی طالبان اعلام کرده است که شرکت‌های خدمات پولی و صرافی‌ها از این پس نمی‌توانند به صورت رسمی پول مشتریان را به نام امانت نگهداری کنند و یا به آن‌ها پول قرض بدهند.

حسیب‌الله نوری، سخنگوی بانک مرکزی طالبان گفت، شرکت‌های خدمات پولی نمی‌توانند از دفاتر غیررسمی برای ثبت معلومات مشتریان خود استفاده کنند.

افزون بر این، شرکت‌های خدمات پولی نمی‌توانند از طریق اشخاصی که جواز ندارند در کشور فعالیت صرافی داشته باشند.

اتحادیه صرافان سرای شهزاده شهر کابل شرایط وضع شده از سوی بانک مرکزی طالبان در برابر صرافان را می‌پذیرد و تاکید ورزیده است که این بانک برای شرکت‌های خدمات پولی گرفتن پول امانت موقت را میان شرکت‌ها به صورت شفاهی اجازه داده است.

عبدالرحمن زیرک، سخنگوی این اتحادیه تاکید ورزیده است که برای رفع چالش فعالیت غیررسمی صرافان، بانک مرکزی باید برای آن‌ها جواز فعالیت صادر کند.

همزمان شماری از آگاهان مسائل اقتصادی می‌گویند، در شرایطی که بانک‌های افغانستان با تحریم‌های متعدد روبه‌رو شده‌اند، صرافان و شرکت‌های خدمات پولی تنها گزینه برای ارائه این خدمات در سطح بین‌الملل هستند.

این در حالی است که بر بنیاد اطلاعات اتحادیه صرافان سرای شهزاده کابل، بانک مرکزی افغانستان که در حال حاضر در کنترل طالبان قرار دارد، بیشتر از ۸۰۰ شرکت صرافی و خدمات پولی در افغانستان جواز فعالیت دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.