">
تلویزیون چکاد

تاکید جامعه روشنفکران دینی؛ جهان طالبان را به رسمیت نشناسد

154

جامعه روشنفکران دینی به مناسبت فرا رسیدن عید قربان اعلامیه‌ای منتشر کرده و در آن از جامعه جهانی خواسته تا به فکر به رسمیت شناختن رژیم طالبان در افغانستان نباشند.

در این اعلامیه آمده است، عید قربان در حالی در افغانستان تجلیل می‌شود که فقر اقتصادی، تعصب قومی، استبداد سیاسی، افراط‌گرایی دینی، وابستگی استخباراتی و کشتارهای بدون محاکمه گلوی بی جان جامعه افغانستان را می‌فشارد.

افزون بر این، در اعلامیه جامعه روشنفکران دینی از طالبان به عنوان ملیشه‌هایی یاد شده که از سوی نهادهای امنیتی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به افغانستان آمده‌اند تا زشت‌ترین آپارتاید قومی را در حق مردم افغانستان ایجاد کنند.

جبهه مقاومت ملی نیز با انتشار اعلامیه‌ای به مناسبت فرارسیدن عید قربان از تمامی نخبگان سیاسی و فرهنگی همه اقوام افغانستان به ویژه پشتون‌ها خواسته تا به طالبان اجازه ندهند که برای دوام وحشت و ادامه مظالمشان از نام قوم‌های مختلف سوء استفاده کنند.

به گفته این جبهه، باور جامعه جهانی در پیوند به تغییر طالبان نادرست است و بر هیچ کشوری پوشیده نیست که طالبان همان گروه خشن و بدوی و ویرانگر ۳۰ سال قبل هستند.

این اعلامیه‌ها در حالی منتشر شده که کشورهایی همچون روسیه، چین و پاکستان در حال لابی‌گری برای به رسمیت شناختن طالبان در پشت پرده‌های سیاست هستند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.