">
تلویزیون چکاد

درخواست طالبان از سازمان ملل؛ جهان کمک‌های بشری به افغانستان بفرستد

201

وزیر اقتصاد طالبان در دیدار با رییس اداره هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل برای افغانستان موسوم به اوچا خواستار حمایت جامعه جهانی از افغانستان شده است.

براساس پیام توییتری منتشر شده از سوی وزارت اقتصاد طالبان، آقای حنیف در دیدار با ایزابل موسارد، از اوچا درخواست کرده تا کمک‌های جامعه جهانی به افغانستان تداوم داشته باشد.

در عین حال، دفتر هماهنگی امور بشری سازمان ملل نیز گفته است که در حال حاضر افغانستان پس از سرنگونی دولت پیشین با شدیدترین بحران بشری مواجه است.

این دفتر تاکید ورزیده که ۲۸.۸ میلیلون نفر که معادل با دو سوم از جمعیت افغانستان است به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و ۹۰۰ میلیون دالر کمک فوری در این زمینه نیاز است.

افزون بر این، برنامه جهانی غذای سازمان ملل نیز پیشتر گفته بود که برای کمک‌رسانی به مردم افغانستان به ۹۱۸ میلیون دالر بودجه نیاز دارد.

این در حالی است که طالبان در جریان دو سال حاکمیت خود هیچ توجهی به خواسته‌های جامعه جهانی مبنی بر تشکیل حکومت همه‌شمول،‌ احترام به آزادی مدنی شهروندان و احترام به حقوق زنان و حقوق بشر نداشته‌اند و به صورت مداوم از جهان کمک‌های مادی و غذایی می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.