">
تلویزیون چکاد

همکاری وزارت خارجه آمریکا با نهادهای مدنی برای انتقال افغان‌ها

233

وزارت خارجه آمریکا روز گذشته با انتشار اعلامیه‌ای گفت، به تازگی با ائتلافی متشکل از ۲۰۰ گروه و صدها داوطلب تفاهمنامه‌ای برای کمک به پناهجویان افغان در آمریکا و تخلیه همکاران پیشین این کشور امضا کرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در مراسم امضای این تفاهمنامه همکاری گفت، این کشور به تعهدات خود برای تخلیه همکاران پیشین خود در افغانستان پایبند است و در این راستا با ائتلافی به نام افگان ایوک سند همکاری امضا کرده است.

به گفته آقای بلینکن، در جریان دو سال گذشته بیشتر از ۹۷ هزار افغان به آمریکا انتقال داده شده‌اند و در این زمینه از نهادهای خصوصی قدردانی کرده و اطمینان می‌دهد که راه‌های بهتر و بیشتری برای انتقال افراد در خطر ایجاد کند.

وی در ادامه همکاری آمریکا با سازمان‌های حامی پناهجویان افغان را موثر خوانده و خطاب به گرو‌های یاد شده گفت، با همکاری آن‌ها می‌توانند به انتقال و اسکان دوباره همکاران افغان خود ادامه بدهند.

این در حالی است که اداره سیگار در آخرین گزارش خود گفته بود، با روندی که آمریکا برای تخلیه افغان‌ها در پیش گرفته، تخلیه ۱۷۵ هزار افغان و رسیدگی به امور ویزا و مهاجرت آن‌ها ۳۱ سال زمان در بر خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.