">
تلویزیون چکاد

سازمان ملل هشدار داد؛ کمبود مواد غذایی در افغانستان در حال افزایش است

176

بخش غذای سازمان ملل متحد هشدار داده است که از ماه جاری میلادی تا نوامبر پیش رو دستکم ۲۲ کشور جهان با شمال افغانستان به کمبود شدید مواد غذایی مواجه خواهند بود.

در گزارش این نهاد آمده است که کشورهای افغانستان، نیجریه، سومالی، سودان و یمن تا نوامبر سال ۲۰۲۳ یک نگرانی بزرگ برای جامعه جهانی هستند.

همزمان با انتظار این گزارش بسیاری از خانواده‌های فقیر در افغانستان از نبود مواد خوراکی و اقتصاد بسیار ضعیف خبر می‌دهند.

یکی از ساکنان شهر کابل که پیش از حکومت طالبان به عنوان معلم فعالیت می‌کرد می‌گوید، اکنون از سوی طالبان از وظیفه خود برکنار شده و در وضعیت بسیار وخیم اقتصادی قرار دارد.

در عین حال شمار دیگری از زنان نیز می گویند که به علت فقر و نداری وضعیت آن‌ها خوب نیست و مجبور شده‌اند که فرزندان خردسال خود را از مکتب خارج کرده و آن‌ها را برای یافتن نان به بیرون از خانه برای کار بفرستند.

پیش از انتشار این گزارش، وحید الله امانی، سخنگوی برنامه جهانی غذای سازمان ملل در افغانستان نیز گفته بود که در حال حاضر ۱۵ میلیون نفر در این کشور با کمبود مواد غذایی مواجه هستند و در آستانه قحطی قرار دارند.

لازم به ذکر است که سازمان ملل نیز پیشتر هشدار داده بود که دستکم ۲۹ میلیون نفر در افغانستان در رژیم طالبان به کمک‌های بشردوستانه نیاز فوری خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.