">
تلویزیون چکاد

وزیر داخله پاکستان: طالبان پیشنهاد دور کردن تحریک طالبان پاکستانی از مرز را داده است

328

رنا ثناالله، وزیر داخله پاکستان در تازه‌ترین اظهارات خود گفت، طالبان به او پیشنهاد کرده که تحریک طالبان پاکستانی را از نقاط مرزی دور کند و به نقاط دورافتاده در افغانستان انتقال دهد.

آقای ثناالله گفت، طالبان این پیشنهاد را دو ماه پیش به او داده و هدف آن‌ها از این کار، جلوگیری از دسترسی تحریک طالبان پاکستانی به نقاط مرزی است.

با وجود اینکه آقای ثناالله این اظهارات را به صورت رسمی منتشر کرده، اما طالبان تاکنون واکنشی نشان نداده‌اند، هرچند که سخنگوی این گروه چنین پیشنهادی از سوی رهبری آن‌ها را رد کرده است.

با این حال، عبدالکبیر، رییس‌الوزرای برحال طالبان در ماه گذشته میلادی بدون نام بردن از کشوری گفته بود، اتباع غیرافغان که با کشور خود مسئله‌ای دارند باید از مرزهای افغانستان با این کشورها عقب رانده شوند.

وی در ادامه تاکید ورزیده که این دستور از سوی رهبر این گروه آمده تا این دست اتباع از مرزهای افغانستان عقب کشیده شوند و مرزها برای این منظور آمادگی بگیرند.

اظهارات وزیر داخله پاکستان پس از آن بیان شده که تلاش‌های طالبان برای ایجاد صلح و آتش‌بس میان تحریک طالبان پاکستانی و دولت اسلام‌آباد شکست خورده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.