">
تلویزیون چکاد

شمار کودکان مبتلا به پولیو در ننگرهار به چهار نفر رسید

265

وزارت صحت عامه طالبان به همراه صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل موسوم به یونیسف تایید کرده‌اند که تعداد کودکان مبتلا به پولیو در ننگرهار به چهار نفر رسیده است.

در تازه‌ترین مورد، یک کودک در ولسوالی بهسود این ولایت به بیماری پولیو مبتلا شده و برای همیشه از راه رفتن باز مانده است.

داکتر نیک شما مومن، رییس مرکز عملیات اضطراری محو پولیو در وزارت صحت عامه طالبان گفت، آخرین مورد ابتلا به پولیو یک کودک چهار ساله بوده که واکسن پولیو بر او تطبیق شده بود.

وی در ادامه هشدار داد که رویدادهای مشابه در آینده نزدیک می‌تواند به وقوع بپیوندد، چرا که از ابتدای سال این ویروس در آب منطقه یافت شده بود و با وجود کارزارهای متعدد، طالبان نتوانستند از سرایت ویروس جلوگیری کنند.

آقای مومن تاکید ورزید که واکسن پولیو نمی‌تواند به تنهایی از سرایت این بیماری جلوگیری کند،‌ بلکه دسترسی به آب پاک، امکانات صحی و مبارزه با سوء تغذیه از مهم‌ترین راهکارهایی هستند که برای جلوگیری از سرایت بیماری باید به آن‌ها توجه داشت.

با این حال، شماری از ساکنان ننگرهار نسبت به نوع فعالیت واکسیناتورها انتقاد دارند و می‌گویند که آن‌ها به درستی کار نمی‌کنند.

این در حالی است که به گفته سازمان ملل، از زمان روی کار آمدن طالبان در افغانستان، میلیون‌ها کودک به سوء تغذیه حاد مواجه شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.